Svenskan lär amerikanarna om sverige

Skrev ju i förra inlägget att jag lärde han som fixade våran mat på baseballen lite om Sverige.. Såhär gick våran intelligenta diskussion:

Han: I love your eyes(till mamma och mej när vi hämtade mat eftersom vi hade blåa ögon)
Vi: Thank you :)
Han:Where do you come from? Germany? Switzerland?
Vi: No Sweden! (vi va lite trötta på alla som trodde vi kom från tyskland eller något annat av de länderna)

Sen gick det en stund och jag gick upp själv för att hämta glass

Han(och hans kompis): So How old are you?
Jag. I'm sixteen
Han: I told you!(sa han till sin kompis som jobbade där så de måste ha stått och diskuterat lite, hehe)
De är nu jag börjar lära han lite om sverige:
Han: Do you celebrate christmas in sweden?
Jag: Yes we do(skrattar lite, jag menar hallå varför skulle vi inte göra det?)
Han: What about new year and easter?
Jag: Yes we actually celebrates most of the same things as you do over here.

Och lite andra saker, så nu har jag berättat lite nödvändig fakta om sverige för amerikanarna..hehe ;P Så mycket vet dom om oss(mer än att de tror att alla svenskar är blonda och har blåa ögon)

Väldigt nödvändigt inlägg det här men kände att jag var tvungen att visa mina amerikanska skills lite ;P hehe nä nu ska jag fixa iordning mej :)

Nemen titta här här kommer det upp en av de t-shirtarna jag köpte in San clemente. Köpte mängder med T-shirtar och jag som inte använder det till vardags speciellt mycket ;P hehe men att sova i dom är underbart, kan även ha de som tunika eller till ett par slitna jeans shorts. LIFEGUARD California står det på denna :) Mycket passande då jag nästan drunknade när vi var och badade med klassen och försökte livrädda varandra ..höhö ;)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Sv: Häftigt! :) neej tyvärr inte :/

2009-07-31 @ 18:07:58
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0