Sista dagen på 2009

Jag och brorsan sitter här och pillar med våra fina saker vi fick från vår mormor och morfar :)

När vi var på middag hos de i lördags så frågade de oss om vi ville ha varsin dator även fast båda har varsin redan så tänkte vi att de kunde vara bra att ha en till men i mindre storlek som går att bära med sig till te.x skolan, resor m.m.

Jag valde en svart HP 12 tummare och brorsan en röd ferrari dator :) De är såå snygga!


Blev väldigt nöjd med storleken, ville inte ha för stor men inte för liten så 12 tummaren blev perfekt att ha. Min rosa är 15 tummare vilket passar utmärkt att ha hemma :)

Klockan fem kommer gästerna och någongång innan kommer lilla Frida hit =) Firar med min kära familj och några nära vänner till oss, passar mig utmärkt =) Om jag inte bloggar mer idag så säger jag Gott nytt underart år nu =) Kram


:)

Hoho

Har haft en väldigt härlig dag idag.. Hängde med Frida när hon klippte sig(vilket blev väldigt fint) och sen shoppat lite. Va väldigt roligt att träffa henne igen eftersom hon varit borta och i helgen åker jag iväg så vi måste ta vara på denna veckan tillsammans, Frida,Linda och jag :) Hittade jeans, 2 tröjor och en bok som blir perfekt att läsa på flyget. Sen åkte vi hem och åt och åkte sedan och tränade tillsammans med min mamma på sportlife, riktigt roligt =)

Imorgon blir det F.E.L dag, ojj va mycket snack och skratt det kommer bli =) Höhö och sen blir det träning på kvällen. Imorgon så kommer ochså väldigt roliga saker hem till mig och brorsan från våran snälla morfar.. skriver säkert mer om det då :)

Ha de gött

Sammanfattning :)

Hoppas ni hade en bra julafton, min var helt underbar! Älskar julafton! Först upp och kolla julstrumpan som hänger nere vid öppna spisen sen iväg till mormor och morfar för fika, sen hem och fixa till sig för att sedan sätta sig och kolla på Kalle Anka och när det är klart så kommer släkten. Då blir det julbord, en massa mat, köttbullarna tycker jag är favoriten. Först äter vi en gång sen byter man ut vissa maträtter och tar en andra gång. När vi ätiti klart körde vi presentleken, väldig rolig lek :) Sen lite mer mat och sen vid nio börjar vi dela ut och öppna paket, de tog 2 timmar så vi var klara med det vid 11 på kvällen. Då blir det kaffe och kakor =) Så ungefär ser vår julafton ut =)
Fick extremt bra julklappar =) En tv bland annat =) Älskar den, den sitter redan uppe på väggen! =) Fick även massa fina smycken, pengar, bodysaker, choklad m.m.. =)

Så för att sammanfatta allt så var det en extremt bra julafton =)

Jag och brorsan delar ut julklappar :)

Idag ska vi på middag hos mormor och morfar. Igår var vi på middag hos farmor och farfar hehe så snart rullar man fram här =)

Imorgon kommer Frida lilla hem ochså =) Nästa vecka så ska det bli mycket elvira, frida, linda tid =)

Julaftooooon =)


Good jul =) Nu ska jag bara ta på mig och sen är jag redo för julaftons kvällen :) Håret ärlockat och naglarna målade. Gick upp vid halv åtta imorse och vid elva åkte vi till mormor och mofar och fikade. Om 4 minuter ska jag sitta bänkad framför tv:n, Kalle Anka :) Sen vid halv fem kommer släkten och då blir det mat och sen senare ikväll blir det julklappsöppning :)

Ha en bra julafton nu :)

I julstrumpan låg det en underbart fin ring och även en film :)

Klädseln för ikväll, blir säkert en bättre bild på den nästa gång jag bloggar :P

tredje rubriken idag..

Kläderna är upphängda, nu är det bara paketsaker etc som ska bort från golvet.. Kollar på The proposal samtidigt, tröttnar aldrig på den en sån härlig film :)


there's a special kind of feeling in the air :P

Fick för mig att gå ut i trädgården och fota lite på snön, en bra ursäkt för att inte städa rummet :P hehe men fick iallafall  med mycket snö på bilderna, svårt att undgå det =) hehe



Va ute i max 5 minuter tror jag, om äns det.. Men hur fin snön än är så är det kallt och mörkt så jag drogs liksom in mot värmen igen ;P

Nä nu får jag ta mig i kragen och fixa lite i rummet innan det blir julgransklädning, såg förresten herr julgran ute på altanen..om några timmar så får även han det varmt och skönt inne i vårat vardagsrum :)

All I want for christmas...

Vem har inte lyssnat sönder Mariah Careys låt All I want for christmas is you, varje år går den på repeat dagarna i ända ;P

Hittade en outfit från förra veckan på kameran. Luddet längst ner på den första bilden är från en vante tror jag, fråga mig inte hur det kom dit :P hehe får vrida lite på huvudet ochså ;)




Svarta jeans, vit tröja och en lång kavaj. Inte samma kavaj som jag har på outfiten under utan det här är en lite längre modell :P


one day left

Ligger i sängen och kikar ut genom fönstrer, snöade en hel del igår kväll, natt så idag har vi riktigt mycket snö. Härligt :) Mamma står i köket och fixar med en massa julmat och lyssnar på julmusik och ikväll blir det till att klä granen =) Klä granen är helt klart en favorit under julen!

Igår kom mamma hem med ett par skidbyxor till mig då jag inte hade några som passade bra till min jacka, ett par rosa som passar duper bra till min bruna jacka med rosa sömmar.





Nu blir det maat i stora lass :)

Julklappsinslagning på hög nivå :)

Jajemänsan, här sitter jag nu och lyssnar på julmusik och slår in julklappar, shit om 2 dagar är det julafton..december har gått otroligt snabbt men gud va kul det ska bli med julafton och allt som hör därtill :)


Hittade en bild på de klapparna som inte fick plats i tomtens säck för några år sedan, gissa om jag var där inne ofta och föröskte lista ut va de innehöll :P

Denna julafton har vi förhoppningsvis snö ochså, enligt tiningarna ska det komma lite till ikväll eller imorgon :)

Ska försöka slänga in ett god jul inlägg innan julafton ochså men om jag inte gör det så säger jag det nu: God jul =)

long time no see

Har precis slängt in en kladdkaka i ugnen och mamma har gjort fruktsallad så nu har vi lite saker att mumsa på till tv:n ikväll :) Har haft ganska fullt upp i veckan med skola, plugg och sånt, därav bloggningen. I söndags förra veckan var ju jag,mamma och 2 kompisar till oss i en studio och blev stylade och fotograferade, var jätte roligt och de blev många fina bilder. Har bilderna på datorn nu och har även skickat in dom till en fotobutik så ska sätta upp några av dem på väggen :) Idag var jag och pappa och köpte julgran, valde en riktigt snygging :P hehe

Igår var jag med några kompisar och hade film/idolkväll, mycket mysigt och trevligt :) Bra att lära killar att idol faktiskt är roligt att se på! :P hehe och härligt att Erik vann, det var han verkligen värd!

Imorgon blir det fika med några kompisar, träning och plugg sen är det bara några dagar kvar tills vi får jullooov, äntligen. Måste åka ner och köpa mina sista julklappar i veckan ochså :) Sen julafton efter det nyår och sen bär det av till Italien, längtar. Älskar att svischa ner för backen och efter ett tag sätta sig på ett litet gulligt cafe med familjen och dricka varm choklad, mums :)

Hoppas ni ochså haft en bra vecka :)


Lovely saturday

hallå hallå

uppdateringarna är kassa rent ut sagt just nu, men skolan, familj och vänner går allt före men nu ska jag försöka ta mig i kragen iallafall denna helg. Kom hem för en stund sedan efter att ha varit på torget med mamma och brorsan, kollat julaftonskläder till oss. Till mig blev det en jätte söt blus med en massa detaljer från kappahls vintage stories limited edition. Lägger dock inte upp någon bild på den ännu, det blir på julafton.

Imorgon ska jag och mamma in till staden med 2 kompisar på en photoshoot sak. De stylar en och tar bilder, ska bli kul och intressant :P hehe efter det blir det lunch på någon resturang :)

Tänkte bara tipsa om att det går ett pogram om hajar kl 20.00 ikväll på tvåan. Hajnörd som jag är så ska jag såklart sitta klistrad framför tv:n då.





RSS 2.0