rosetter,guldigt,gulligt=min stil

Nu har jag käkat en god middag med familjen och håller på att göra mig iordning för att gå på en tjejkväll vid sju ikväll. Tänkte för en gångs skull lägga upp va jag ska ha på mig, händer inte så ofta att jag lägger upp det nu för tiden men nu så :P


Jag ska ha på mig strumpbyxor ochså! Är ju inte 30 grader ute precis..men ska inte klaga det är sol iallafall :)

Är tillochmed så flitig så jag lägger upp lite bilder på olika assoccerarer och detaljer :P


Ha en mysig lördagskväll :)

walking on sunshine

Jag är hemma redan :) Eller har vrait hemma i en stund nu, var ute och gick med klassen några kilometer och efter vi hade ätit fick vi gå hem. Härligt!

Ska nog ta och kolla på några avsnitt av Laguna beach nu, räkna lite matte som jag inte gjort klart och sen ska jag försöka hinna med att övningsköra med pappa när han kommer hem innan jag och mamma ska iväg och träna body jam(tror jag det var) på sportlife. Fick nån god energi dryck sist vi var där som var riktigt smarrig (vilket inte min mamma tyckte) men tänkte att det kanske kan vara lite fiffigt att ha några såna hemma i vårt kylskåp som man kan ta innan något eller efter träning och få lite extra energi.


Brorsans bild :P


Royal Caribbean

Goo kväll

Idag har varit en riktigt bra och mysig dag :) Slutade skolan lite över två idag och drog då direkt hem och åt för att sedan dra direkt till bussen. Jag skulle nämligen in till staden för att möta upp mamma efter hennes jobb och gå och kolla på det nya höst modet som börjar ramla in i butikerna nu. Så där gick vi runt i x antal timmar och kollade och vi köpte även 2 koftor till  mig, häromdagen trillade det även ner ett paket med mina nya mysiga uggs liknande skor som mamma hade klickat efter åt mej =) Mina andra användes så flitigt förra året så de behövdes sannerligen ett par nya gosiga par. Jag och mamma hade det jääätte mysigt iallafall =)

Sen vid sju åkte vi hem och fixade lite mat och sen satte sig hela familjen framför tv:n och kollade först på Tinas cookalong, haha hur härlig var inte Kenny bräck? och sen klockan nio såg vi på ett pogram om världens största kryssningsfartyg. Royal Caribbean har världens största kryssningsfartyg och vi åkte med syskon fartyget till det. Lika lyxigt och fint dock inte lika stort men tillräckligt stort ;P hehe för er som inte varit på kryssning. Åk på det! Det är huur skönt som helst :) Vill ni läsa mer om vår kryssning finns det under kategorin resor.

Imorgon är det skola till 13.15 och sen kanske även träning med mammsen :)

Hörs!



ojojoj glömde ju helt av att berätta att jag övningskörde för första gången igår :) Jag och pappa gav oss ut vid halv sju och körde sen i lite mer än en timme och de var jätte kul :) Klart att det var läskigt men när man väl hade fått lite koll på de olika pedalerna och speciellt kopplingen som jag tyckte var svårast så var det en riktigt cool känsla att köra helt själv. Måste tacka min lilla pappa ochså som var en väldigt duktig lärare och som fick stå ut med mina ganska hårda inbromsningar ibland =) hihi

Nu ska jag se klart på en serie och sen får vi se om John Blund kommer förbi :) God natt

Fredag

Goo kväll :)

Har precis sattit mig i sängen och väntar på att mamma ska komma så ska vi kolla på lite serier på datorn medans killarna kör med sina nya bilbanesaker i bilbanerummet :P Annars så har vi käkat popcorn, kollat på idol(såklart hehe) och på det där Djungel programet. Det finns ju ett amerikanskt pogram som heter I'm a celebrity, get me out of here så antagligen är detta baserat på det fast de är såklart inte lika extremt som amerikanarnas. Mysigt hade vi det iallafall :)

Ha en fortsatt bra kväll :)



Tänkte ochså ta en minut och nämna den 11 september, som det är idag. Det var nu 8 år sedan terroristattackerna mot World Trade center då många människor dog och 6 år sedan sveriges utrikesminister Anna Lindh blev mördad. En dag man alltid kommer att minnas och tänka extra mycket på alla de oskyldiga männsikor som då dog.




forever and always

Hello

Kom precis in har suttigt ute och pluggat franska och matte till på fredag men ska träna imorgon efter skolan så kommer troligen inte orka plugga imrogon så lika bra att jag gjorde klart det nu. Frida ringde ochså, jag hade ringt henne och pratat in ett fint meddelande på hennes mobil innan, hehe, så snackade en stund med henne..Usch vad jag saknar henne =/ Från att ha gått i samma klass i typ 10 år och sett varandra minst 5 gånger i veckan till att som nu gå på olika skolor och ses någon gång då och då. Tur att det finns telefoner nu för tiden annars vet jag inte vad jag hade gjort. Känns konstigt att inte kunna avsluta våra samtal med att säga "syns imorgon" eller sitta i matsalen på lunchen jag,frida och linda och prata om vad som hände i helgen och skratta åt allt och ingenting. Saknar rasterna då vi tre var tillsammans och kunde göra även den tråkigaste rasten till riktigt roliga. Men gissar att ju äldre man blir ju mer kommer det förändras och det är ju så livet är..Vi kommer fortfarande synas och ha våra "Frida,Linda,Elvira" dagar och ringa och prata om allt som hänt. Får se det positivt att nu kommer vi har så mycket nytt att berätta för varandra varje gång vi 3 träffas, hehe :) och det kommer fortfarande alltid vara vi tre! :) och får komma ihåg att även fast livet förändras så vet jag att Frida har det jätte bra på sin linje och sitt gymnasium och jag är så otroligt stolt över henne! Jag och Linda går fortfarande i samma klass och det känns väldigt tryggt att ha iallafall min ena bästis där! Så för att sammanfatta ihop mitt lite flummiga inlägg så vill jag bara säga att jag är väldigt stolt över dom och är otroligt lycklig att ha Frida och Linda som mina allra bästaste bästisar! :)


Jag, frida, Linda.. säger det allt för sällan men I love you guys! <3

Nu blir det mat, dusch och idol :P

Tisdag

Tjaa tjaa

Jag och mamma kom precis hem från ett träningspass på sportlife. Idag blev det body combat vilket är ett pass som är inspererat av kampsporter som boxning och karate m.fl. Det var intressant och kul men inte riktigt något pass som jag tror jag kommer gå på speciellt ofta. Gillar body pump passen mycket bättre och ska testa på lite andra pass bl.a ett nu på torsdag, body jam :)

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen ta en stor portion maat, viktigt att äta efter man tränat, och sen bänka mig framför tv:n(precis som resten av svenska folket, hehe) eftersom Idol nu drar igång igen =) Härligt härligt!

Hörs




måndag

Hello :)

I have very sore muscles right now.. hehe efter ett hårt träningspass igår och ytterligare ett idag så börjar jag känna lite i benen måste jag säga. Får se hur det går imorgon när jag och mamma ska träna igen, men de blir nog braa :)

Annars idag har jag vart i skolan..surprise surprise. En ganska skön dag egentligen med bara 4 lektioner men blev allt ganska seg på slutet ändå. Imorgon är en ännu skönare dag då vi slutar 13.15 men vi har en stor håltimme mitt i allt vilket är lite segt. Hade hellre slutat 2 timmar tidigare än att ha två timmars håltimme mitt i men får väl se till att hitta på nåt kul där ochså. Kanske åker hem och tar det lite lungt :)

Efter skolan så fick jag med Linda på en spring tur efter lite om och men..hehe men de gick hur bra som helst ju =)

Nu när jag har kollat kläder för imorgon och läst igenom geografin som vi har tills imorgon så ska jag nog sätta mig och kolla på tv ett tag och käka och ta det lungt =)


Hörs!

Söndag

Puh, jag och mamma kom precis hem från ett Bodypump pass på sportlife och ojojoj va det kändes tungt ibland. Men tycker om bodypump passen väldigt mycke just för att man känner att man jobbar med alla muskler i kroppen typ. Härligt värre :) Nästa träningspass blir isåfall imorgon med Linda att gå ut och springa om de nu inte ösregnar.

Nu blir det snart mat..härligt härligt. Sen ska jag nog bara ta det lungt, fixa iordning för en ny vecka och ladda batterierna.

Måste tacka Linda ochså för allt jobb hon har gjort med designen :) och oj va den blev snygg, mycket bra jobb gumman =) Tack tack!



Varsegod Elvira!

så Elvira, nu har jag äntligen pillat ihop detta! det finns lite småsaker och ändringar jag ska göra men jag orkar inte, t.ex: den grå linjen fick jag inte bort men ska göra allt jag kan!

Och jag kan ändra flera saker om du inte blev nöjd, t.ex med bilderna eller så, inga problem, säg bara till!(lovar att det inte gör något, det gör något om du inte säger till!!) haha!

Som sagt bara tillfälligt, ska ändra massa saker, men den blev ju endå ganska fin för att inte ha photoshop, haha!

Puss på dig världens bästa!

designbyte pågår

ursäkta om det ser lite rörigt ut, men håller på fixa design! Snart ordning igen :)
//Linda

Tyskland

Tänkte skriva lite om vår Tysklands resa nu när jag har lite tid över :)

Vårat flyg gick vid elva tiden tror jag det var så vi var framme vid tolv,ett. Då åkte vi dit vi skulle bo och åt och gjorde oss iordning lite och drog sedan till Friidrotts stadion. Stadion var jätte fin verkligen :) Eftersom Usain Bolt fyllde år då ochså så ställde sig hela stadion sig upp och sjöng Happy birthday till honom när han stod uppe på prispallen :) Pretty cool..

Nästa dag så höll vi till inne i stan och kollade i lite affärer där jag fick en fin ring av mamma och pappa och hade lite sightseeing runt där =) Berlin är en riktig mysig stad :)


Jag,mamma och brorsan påväg in  stadion.

Arenan :)


Vi köpte popcorn till mig men istället för att ha salt på så har dom socker vilket inte är speciellt gott P Hehe trodde bara de körde med det i typ usa men nehe även i Tysland visade det sig :P


Sightseeing runt i Berlin =)


Minnesmärke för alla judar som dog under andra världskriget

Fika på ett cafe i ett köpcentrum som kändes lite tropiskt med vatten och typ "regnskog" inomhus :P


Sony center

D&G. Ringen jag fick och som nu används flitigt :)


Sen blev det middag på kvällen på en fin resturang =)

De var lite av det vi gjorde =) Jätte mysigt hade vi det iallafall.


Fick precis reda på att vi ska till Norge och åka skidor ochså. I mars så det året som kommer nu blir det både Italien och åka skidor och Norge =) Härligt värre!

Hörs!

RoseBud My cinderella storyscene

Kom precis hem efter att ha varit en sväng på torget :) Hittade en underbart söt kofta i en mariblå färg från märket RoseBud.

Ikväll ska familjen ocj jag åka till några kompisar och fira en sen födelsedag och äta god mat :) Men de är inte förrens lite senare ikväll så tills dess så ska jag hänga upp alla kläder i garderoben igen som på något sätt hamnade på min pall imorse..hehe jag som hade fixat så snyggt där inne igår.

Har inte så mycket att skriva känner jag :P Imorgon blir det träning med mamma på sportlife vilket ska bli väldigt härligt. Vi har även bokat pass där tisdag och torsdag och på måndag har Linda lovat att hänga med mig ut och springa(eller hur Linda? ;)) Tycker att det är väldigt skönt att få in lite träningsrutiner igen nu efter sommaren!




Min nya mysiga kofta :)



aloha

Idag är det ingen vanlig dag för idag är det min pappas födelsedag :) Jajemänsan min lilla pappa fyller då år idag så vid 6.20 ringde klockan för mig,mamma och niklas och då trippade vi upp och sjöng skönsång för pappa :) Hehe i lördags hade vi stoooort kalas för all släkt och massa kompisar till pappa. Var väldigt kul och även Frida och Linda(mina bästisar) var här och serverade och var allmänt trevliga och jätte dukitga! Vi åt en maaaassa mat, öppnade massssa paket, de vuxna hade tävlingar och vi "barn" lyssna på musik, spela kort m.m och min morfar och hans band spelade massa låtar. Jag,mamma och niklas gav pappa en present då ochså de blev en resa till Italien för att åka skidor i januari och vi i familjen hänger ju såklart på då ochså och idag så fick han en ny bilbane bil till sin stora bilbana närmare bestämt en jaguar(det var limited edition så den finns inte i hur många exemplar som helst). Förra året så fick ju pappa en resa till Tyskland och till friidrotts VM som hålldes nu så jag tänkte lägga upp lite bilder och ett inlägg om det ochså :)

Annars idag har jag varit i skolan. Började tio och slutade tjugo i ett så de var ju en helt okej dag..Var på torget med Linda och Kajsa efter skolan och kollade runt lite. Satte oss och fikade på ett cafe där ochså och träffade på Mattias :) Mycket trevligt! Jag hittade inte speciellt mycket men ett armband och en liten väska hängde iallafall med hem.

Nu ska jag snart göra mig iordning(hur kommer det sig att varje gång jag cyklar hem från något så börjar det ösregna?) och sätta på mig lite snyggare kläder för att sedan åka till en resturang och fira pappa ännu lite mer :) Mysigt :)

Hörs!


Pappas presenter.. skid bilden är från när vi var i Alperna förra gången :)

RSS 2.0