Hawaii

Tänkte sammanfatta våran vecka på Hawaii.. Om första dagen skriver jag allt som hände, tror att surfingen lockar ganska många att läsa om, sen kommer jag sammanfatta det andra.. Det var en underbar vecka och ni som inte har varit där måste åka dit, skriv upp det på listan på saker att göra innan ni dör. hehe :P

Vi kom fram ungefär en och en halv dag sent p.g.a flygfel och lite sånt..men vi var bara väldigt glada för att ha kommit dit överhuvudtaget(de va ju inte säkert eftersom vårat flyg inte kunnat flyga och en massa såna saker). När vi kom fram så hyrde vi bil precis som  vi brukar göra varje usa semester  och de blir bara större och större bilar. Den här gången blev det en  röd hummer, hehe min pappa och även vi andra tyckte att den va så cool så vi var bara tvunga att hyra den och den va riktigt cool att åka i då de var rätt mycket större än alla andra bilar plus att den klassas som riktigt lyxigt(och ja den kostade lite mer än de flesta andra bilarna där men klart värt de för er som ska hyra bil!). Sen åkte vi(de var natt) mot vårat underbara huset  och slängde oss i säng efter en 26-27 timmar lång flygresa med väntetider och allt(som egentligen skulle tagit typ 11 timmar). Vårat hus låg precis vid vattnet, våran trädgård var typ vattnet=) De var jätte fint och as bra läge!
De är mamma som brukar hitta våra hus som vi brukar hyra i usa och hon har lyckats varje gång =)

Nästa dag så gick vi upp pigga och glada och väldigt förväntansfulla för den dagen skulle vi ta surflektion. Surflektionen var verkligen en av höjdpunterna på hela resan, hur kul som helst! Först så övade vi på surfbrädorna på stranden och sen var det dags att hoppa i plurret. Alla klarade av att ställa sig på brädan och faktiskt stå tills vågen typ tog slut och att komma upp var en otrolig känsla. Vi var i vattnet i ca 1,5 timmar och våran surflärare gav oss många tips och tyckte att vi var väldigt duktiga. Vi hade även en privat fotograf som tog bilder av oss som vi köpte sen. Blev jätte fina bilder!  Sen blev det stranden som låg precis vid vårat hus(hade 2 stränder som grannar typ och de tog runt 19 sekunder att gå ena vägen) där de blev lite body surfing som inte våran life guard rekomenderade p.g.a att de fanns stenar och lite sånt så de blev mest bad :)

Under hawaii resan  var vi ochså på Polynesian culture center vilket var riktigt kul att se te.x alla danser från hawaii öarna och deras kulturer och äta lite av deras mat. Vi testade även på lite Hula Hula dans ;) Vi var ochså på Pearl Harbor vilket var så mycket skojigare och coolare än jag trodde. Man fick se en film om händelsen som var otroligt bra och sen fick man åka ut och till Uss Arizona memorial och kolla på delarna och läsa alla de som hade dötts namn. Åker man till hawaii tycker jag man verkligen ska åka dit, mycket bättre än jag trodde!

En dag så var vi även ute och paddlade. Vi hyrde kanoter och gav oss ut. Vi fick iochförsig se en film som skrämde oss något där de visade vilka gränser man absolut inte fick åka över och massa men vi klarade det riktigt bra även fast de var ett ganska hårt träningspass, hehe och mamma och jag(vi paddlade i samma kanot) ville ju såklart stajla lite för dom inne på stranden så när vi skulle "surfa" in på vågen in till stranden(som alla andra gjorde) lite snyggt så kom vi lite snett och slog över..men de var inte så farligt mer än att de på stranden inte alls var speciellt impade :P hehe. Vi åkte såklart även in och shoppade :) Resten av tiden låg vi på stranden, åt god mat, badade, skrattade och hade det så bra man kan ha det. Hawaii vill man defenitivt tillbaka till om man har vart där en gång!  =)

Alla människorna där var otroligt trevliga! Te.x så packade de och bärde ut kassarna till bilden när man hade handlat och såna saker, jätte mysiga:)


Väntan på att alla våra flyg skulle gå var ganska krävande(pga av de som hade hänt dagen innan) så då kunde man behöva en liten kram från min underbara fader :) <3

och från min underbara moder :) <3

Hawaii från luften

Äntligen framme på Hawaii =)

Bilder på huset och dess läge och bilen =)

Våran röda hummer ;P

Där pilen är är vårat hus, precis vid vattnet och stranden :)

Koret tagit från våran tomt på kvällen.

Jag ligger ute och solar på tomten :)


Läget :)

Våran bil och huset =)

Porten in till vårat hus :)

Såg även vattnet från framsidan :)

Varje morgon började med frukost på altanen =)


Surf bilder =)

Brosan med bodyboarden :)


Jag och bodyboarden :P

Nu kommer lite av de bilderna våran fotograf tog:


Jag och Herman :)

Visar hur vi ska stå..

Ska se här om jag kommer ihåg va han sa:
Paddel,Paddel(när man ser en våg så man kommer upp på den) look down(skulle kolla ner i brädan),toes(sätta tårna mot brädan),hand(händerna på sidan) and jump(hoppa upp i rätt position). Så beskrev han ungefär hur vi skulle göra när vi fått en våg och skulle ställa oss upp :) Våran lärare var grym och gav en mycket bra tips :)




I vår familj var det pappa,jag och brorsan som surfade ,mamma filmade och tog lite kort :)



Jag =)

Pappa =)

Brorsan :)

Snygg pose jag har..


vår surflärare släppte iväg mig och brorsan samtidigt på vårat sista åk, han ser dock lite stabilare ut än jag ;P höhö


Susanna,Herman och Jag =) att bara paddla var ganska jobbigt det med :P

Under oss tog fotografen kort på sköldpaddorna :)

Nu blir det lite bilder från polynesian culture center och Pearl Harbor :)

Outfiten för polynesian culture center :P


inne på Polynesian center :)

Fick se massa flottar där de dansade olika hawaiianska danser :P

Sen testade vi på lite hula hula dans själva :P

Mamma och jag rockade loss :)

På kvällen såg vi på show :)

Niklas, morfar och Jag på Pearl Harbor :)


Jag tittar på nåt, tror de va ett vapen..


Vrakdelar..ändå fast de var väldigt många år sedan så läckte de fortfarande ut olja från fartyget..

Kanot paddling :)

Hade paddlat från stranden ut till en liten ö :)


Här satt vi och åt :)

En försenad midsommar firade vi =)

Jag på vår tomt innan middagen :)

Manfred,Herman,Jag och brorsan :)

Herman och Niklas hade fixat den coolaste midsommarstången, höhö vi tog aldrig bort den så de som kommer efter oss måste tro att vi offrat något eller nåt ;)

Lite andra bilder :)


Solnedgången

Bad på stranden :) Runt  25 grader in the water ;)

En av stränderna :)

Steki steki(jag höll på att börja skratta ochså :P)


En strand låg på ena sidan av huset och den andra på den andra sidan. Den ena stranden hette typ sköldpaddestranden just för att varje dag kom de upp sköldpaddor för att lägga sig och steka lite och smälta maten :)


En strand som låg lite längre bort än de andra, men oj va den var fin =)


Jag i matbutiken testar ett riktigt tjusigt halsband som passar min T-shirt ;)

Jag in the back of the car :P

Måste säga att växterna och träden på hawaii är så mycket snyggare och roligare än de svenska :P

Inredningen på resturangerna på hawaii är lite olik från de svenska ;P

 
Cola =) Den bästa drickan i universum ;P


Och pappa jag vet att du läser ibland så jag lägger upp en extra bild på bilen till dig =)


Oj vad tiden har gått,  har visst hållt på med detta i några timmar nu så nu får de vara nock :P Känns som jag har lagt upp en massa bilder men när jag kollar igenom allihopa så har jag bara tagit några få.. hehe nu ska jag göra mig iordning och hoppa i säng! Hörs :) Ska försöka att skriva om Californien någon dag ganska snart ochså! :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

SV: Javisst är den underbar! ;D Tack du :)



Åh så härligt att ha varit på Hawaii och vilka underbara bilder. Ser roligt utt att surfa! Hur länge var ni där?

2009-07-24 @ 10:01:40
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/
Postat av: Amanda

Åh vad häftigt! ;D Vad tyckte du var bäst med resan? :)

2009-07-24 @ 12:26:28
URL: http://enskrivandeamanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0