Första advent

Aloha

Har lite tid över till att blogga nu, väntar på att lussekatts degen ska jäsa klart..Jag och brorsan bakar/designar våra lussekatter varje år, hehe kul och visst är det tillåtet nu att lyssna på julmusik, baka julsaker och sätta upp adventsjulstakar och stjärnor nu när det är första advent :) Mysiigt! Här så sätter vi upp basic julsakerna runt första advent men julpyntet som små tomtar m.m. kommer inte fram förren någon vecka innan julafton och julgranen kommer som vanligt upp kvällen innan julafton då vi pyntar och klär den och lägger en del av julklapparna under den, älskar kvällen innan så mysigt. Fast hela julen i sig är ju mysig, så det ordet kommer nog upp en del på bloggen sen i december ;)

Lägger upp en outfit från veckan så de blir någon bild :P



Efter baket så ska jag ta och sätta mig här och fortsätta med mitt lilla projekt i den boken, skojigt :) Efter det blir det middag och träning och lite sånt :P

Ha en bra söndag, kram


Lördag

Har haft en väldigt mysig lördag hhitills. Gick upp, åt en god frukost och sen gick jag ner och duscha och bastade samtidigt som jag läste skvallertidningar och hade hår/ansikts mask. Härligt! Nu sitter jag här och letar efter julklappar på nätet, inte så många veckor kvar nu till julafton. Längtar =)

Igår var jag på cafe udda och träffade en hel del folk som gamla klasskompisar/kompisar =) Mycket trevligt!

Ha en bra lördag :)


35 days to christmas eve :)

Nu har jag precis mumsat i mig en stor middag och ska snart sätta mig och göra matte läxan, nästan den enda läxan vi hade denna veckan hur skönt är inte det, vill göra klart den innan  jag och mamma ska iväg och träna ikväll och sen ska jag forsätta kolla på den nya serien glee klockan nio ikväll :) Annars har dagen var riktigt bra, började tio och slutade tjugo i ett. Very nice!


outfit för idag :)

It's official

Fixat lite på bloggen :) Inte bra att Linda lärde mig hur man gjorde eftersom nu när jag känner att headern är lite tråkig så vet att jag kan göra en ganska lätt och snabbt(och nej det går inte snabbt då det tog typ 30 minuter för mig att bara välja typsnitt på texten) så vem vet den här kanske bara stannar i några dagar :P

Nu ska jag sätta mig och göra klart ett arbete till samhällen imorn och sedan käka och sen åka och träna med mamma :)

Ha de bra :P

k.ä.r.l.e.k

Nu ska vi snart hoppa in i bilen och åka iväg på kalas, ska bara göra mig iordning helt och skriva klart här :P Annars fram till klockan tre så var jag,mamma och farmor en sväng till en väldigt söt och ganska liten affär med massa små grejer som ljus, smycken och annat smått och gott. Jag kom därifrån med bl.a. lite julklappar och även med en skylt eller träbokstäver som det står Kärlek på som jag nu har satt på en hylla över sängen. Kändes skönt att ha köpt några julklappar nu ochså, jag köper till hela tjocka släkten så det gäller att komma på lite kul och annourlunda saker :)




Nu ska vi åka, ha en bra lördagskväll :)

fredag den trettonde

Fredag =) Himlans skönt måste jag säga, en hektisk vecka i skolan med redovisningar, prov och läxförhör. Nu väntar jag på att resten av familjen ska komma hem vilket de nog gör om sisådär 5 minuter, ikväll ska vi bort till några kompisar för middag och usa film och en massa annat :) Imorgon blir det kalas och på söndag träna och förhoppningsvis vara med Frida och Linda. Ser ut att bli en riktigt bra helg :)

Lägger nästan aldrig upp längre vad jag har på mig eller shoppar, men denna veckan har det blivit en päls, en "elvira" tunika, en tröja och lite annat smått och gott.. här kommer lite olika bilder på vad jag har haft på mig under 3 dagar..

Usla kort men hoppas ni ser lite :P



Den svarta och den vita tunikan är ungefär likadan förrutom längst ner, 2 av mina absoluta favorit tunikor mycket pga de söta volangerna.

Nu ska jag fixa iordning mig, ha det bra :)

till linda

inte så intressant inlägg för er som inte har engelska verb i läxa..



cast till drive linda :p

torsdag

Puh, la mig precis i sängen..har inte hunnit blogga på hela veckan, skolan tar tid helt klart. Men nu är det snart helg har inte så mycket ledig tid där heller men har fullbokat med en massa skojiga saker :) Imorgon blir det förrutom skola middag och sen iväg till Kajsa som ska ha en liten tjejkväll för första gången med lite tjejer från klassen, blir säkert någon chic flick film och massa prat och annat mysigt :) Sen på lördag ska jag försöka hinna ner till torget och sen bär det iväg med familjen till några kompisar, en familj som vi alltid åkte skidor med förrut och som vi brukar gå på bio och göra massa annat skoj med =) Det blir ochså trevligt och sen på söndag bär det av till mormor och morfar för middag då det är Fars-dag. Så de ser ut att bli en riktigt bra helg :) Skulle iochförsig gärna träffat lilla Frida någon dag i helgen eftersom det var en vecka sedan vi sågs nu, så Frida om du läser det här så smsar/ringer jag dig någon dag snarast iallafall, saknar dig lilla tösen :)

Ska nog ta och hämta mig en energi dryck, gainomax tror jag det heter, fick sådana ibland på sportlife så jag bad pappa köpa hem några såna så jag kan ta det efter träningar eller kanske efter en hård skoldag.. mumsigt!

Sov gott :)

Ah inte en helt värdelös bild, har fotoläxa så tog några(typ alla) kort på våran vinranka som börjar dö lite nu när det börjar bli riktigt kyligt ute men än så finns det många fina vindruvor kvar =)


söndag

Hitills denna söndag har jag bl.a kollat på filmen Because I said so..lite konstigt att orginaltiteln är" Because I said so" och på svenska är den översatt till "tre systrar och en mamma"... Aja nu måste jag iallafall sätta igång med att plugga precis som så många andra som ochså börjar skolan imorgon. Men om ca 7 veckor så har vi jul lov så det är ju inte så långt borta :)

Ikväll blir det träning med mamma på sport life. Body attack, riktigt kul pogram. Tycker det är väldigt skönt att träna speciellt de dagar man har mycket att tänka på som mycket plugg och sånt, bara släppa allt och jobba som tusan och sen hem duscha och sätta sig i sängen/soffan med varma mackor och varm choklad och bara mysa..låter som en bra kväll :)

Ha de bra


sleep tight, don't let the bed bugs bite :D

Hemma igen, blev en mycket mysig och trevlig kväll med mycket usa prat :)

Ska snart fixa lite nattamat, tycker själv att den bästa tiden på dygnet att äta helt klart är på natten! Till maten blir det nog lite The hills avnitt..Medans de flesta andra tänker på att skolan börjar på måndag och att det kanske börjar bli dags att ställa om dygnet igen så är jag sån som tänker att är det sista lovdagen te.x så måste jag ju ta tillvara på den så mycket som det går, så nu blir det mat och lite serier sen blir det sömn och imorgon blir det att ta det lungt, fixa lite saker, plugga och träna :) Sov gott om du ska göra det, det ska jag göra om någon timme :) Kram




RSS 2.0