Svenskan lär amerikanarna om sverige

Skrev ju i förra inlägget att jag lärde han som fixade våran mat på baseballen lite om Sverige.. Såhär gick våran intelligenta diskussion:

Han: I love your eyes(till mamma och mej när vi hämtade mat eftersom vi hade blåa ögon)
Vi: Thank you :)
Han:Where do you come from? Germany? Switzerland?
Vi: No Sweden! (vi va lite trötta på alla som trodde vi kom från tyskland eller något annat av de länderna)

Sen gick det en stund och jag gick upp själv för att hämta glass

Han(och hans kompis): So How old are you?
Jag. I'm sixteen
Han: I told you!(sa han till sin kompis som jobbade där så de måste ha stått och diskuterat lite, hehe)
De är nu jag börjar lära han lite om sverige:
Han: Do you celebrate christmas in sweden?
Jag: Yes we do(skrattar lite, jag menar hallå varför skulle vi inte göra det?)
Han: What about new year and easter?
Jag: Yes we actually celebrates most of the same things as you do over here.

Och lite andra saker, så nu har jag berättat lite nödvändig fakta om sverige för amerikanarna..hehe ;P Så mycket vet dom om oss(mer än att de tror att alla svenskar är blonda och har blåa ögon)

Väldigt nödvändigt inlägg det här men kände att jag var tvungen att visa mina amerikanska skills lite ;P hehe nä nu ska jag fixa iordning mej :)

Nemen titta här här kommer det upp en av de t-shirtarna jag köpte in San clemente. Köpte mängder med T-shirtar och jag som inte använder det till vardags speciellt mycket ;P hehe men att sova i dom är underbart, kan även ha de som tunika eller till ett par slitna jeans shorts. LIFEGUARD California står det på denna :) Mycket passande då jag nästan drunknade när vi var och badade med klassen och försökte livrädda varandra ..höhö ;)

Californien

Nu tänkte jag skriva om den sista delen av usa resan nämligen californien :)

Vi kom fram rätt sent så vi tog in på hotellet mariott som låg precis vid flygplatsen nästan och tog lite nattamat bestående av en stor hamburgare med pommes och coca cola(såklart)för mig :) Nästa morgon åkte några in för att hyra bil och kom sedan och hämtade oss och vi började köra mot San Diego där vi skulle bo. När vi åkte mot det så svängde vi av för att hälsa på vårat hus som vi hyrde i californien förra gången vi var där. De ligger i San Clemente och stranden ligger bara någon gata bort, gillade verkligen det huset och skulle absolut kunna tänka mig att bo i det igen! När vi kollat klart på det och åkt och kollat "våran" gamla strand som vi låg och pressade,badade och surfade på förra gången så gick vi till ett gulligt cafè och åt frukost :) Pannkakor blev det för mig. Det blev ochså lite shopping innan vi åkte vidare :)

Sen kom vi fram till hotel Del Coronado. Där bl.a Marilyn Monroe har spelat in en film ooch där te.x Brad Pitt och Madonna har bott. Det var jätte fint och lyxigt. Det fanns affärer, en enorm matsal, spa, privat strand för hotellets gäster, gym, pooler m.m. Så där låg vi och stekte på dagarna..Otroligt fint och för att inte tala om den lilla staden!  Fina resturanger, söta shopping gator plus att  allt är så snyggt och rent där. Förrutm att steka på stranden, äta god mat och shoppa så tog vi en Old Town Trolley runt om i San Diego där man kunde gå av och på där man ville(om man hade biljett) så då fick man se jätte mycket av staden. Vi hoppade bl.a av vid ett shoppingcenter så de blev allt en del shopping i CA ochså :)

En kväll gick vi även på Baseball. De var riktigt coolt! Vi hade all you can eat seats så vi fick ta hur mycket natchos, popcorn, glassar, korv med bröd, dricka m.m vi ville under matchen..Riktigt amerikanskt!(jag blev förrseten lite kompis med en av dom som fixade maten åt oss, haha jag lärde han lite fakta  om sverige) Jag och pappa gick runt och letade efter ett sånt där stort skumgummi finger som de brukar ha i filmer på såna här matcher men alla var slutsålda så det var lite synd. Men om ni åker till usa någongång se till att gå på baseball vart än ni åker, de är riktigt coolt ) Sen låg vi mest på stranden och tog de lungt =) Nu kommer de lite bilder..Californien är nog det stället jag kan åka till om och om igen, I love it!

LAX flyplats där alla kändisar åker från/till, jag har dock aldrig sett en kändis inne på flygpplatsen :P
Sängen på Mariott(de är nåt med sängar, jag måste ta kort på dom xD)

Jag vid vårat förra hus vi hyrde när vi var där. :)

Stranden =)

Jag vid "våran"(känns lite konstigt att säga våran men ni fattar :P) förra strand =)

Bilen som vi hyrde här(även morfar kom i bild, vet inte riktigt va han gör i våran bil deras bil står bakom våran)

Amerikansk frukost

Bror och jag var glada att vara tillbaka i San Clemente :)

San Diego

Hotelet :)

Matsalen, de hade stora kroner i taket.

Dörrarna in till vårat rum

Från dörrarna så var det bara en liten bro över till stranden.

Palmer :)

Söta små shopping och resturang gator :)

retsturang besök..var en kille där som spelade piano och sjöng på kvällen vilket jag tyckte var lite roligt(stället för att typ ha en på en cdskiva)

Sen var jag och brorsan lite trötta på kvällen men pappa ville ändå ha ett kort på oss och då kan det se ut såhär :P

Vi väntar på trolleyn som ska ta oss runt staden

Som kom efter en stund :)

Hoppade bl.a av vid ett köpcentrum och handlade och tog oss en fika :)

Baseball  :)

Arenan

Maten..Min personliga favorit var popcornen och coca colan såklart :) Smakade faktiskt inte äns på korven men jag är inte så förtjust i det.. :P

De ser ut som att vi är väldigt inne i spelet men för att vara ärlig så förstod vi inte speciellt mycket..Vi skrek när de andra skrek typ men kul vare =)

Sen blev det mer sol och bad :)

Stek vid poolen

Stek på stranden

Mat på en resturang..

och sen en strandpromenad hem..

Påväg hem..

Så de va de hele.. :) Nu har jag bara shoppingen kvar från hela resan att visa. Haha ;P men de kommer någon annan dag.

Annars idag så har jag varit och golfat med broder och morfar :) Sen har jag fixat i mitt rum och lite annat smått och gott. Nu är jag så hungrig efter jag la upp baseball maten(höhö) så nu måste jag gå och käka. Hörs :)

Mitt rum =)

Nu sitter jag här vid mitt nya skrivbord och skriver..Mamma och pappa kom hem med en sittkudde(vet inte va man ska kalla det riktigt) en rosa såklart och ett skrivbord(som egentligen är ett sminkbord men jag tkr de ser ut som ett skrivbord) från ikea idag när de kom hem från jobbet =) Då satte jag och killarna igång och fixade sittkudden och sen gick jag och mamma på bordet och fixade det =) Frida kom ochså förbi och skulle hämta en sak och passade då ochså på att hjälpa till =) Tack så mycket allihopa =) Blev iallafall riktigt snyggt, är jätte nöjd :)

Sittkudden kommer från ikea och kostade ca 1400 kr :)

Bordet ochså från ikea och kostade ca 2000 kr :)

Så tjusigt så! =)

Hoppas ni har haft en bra dag ochså, hörs! =)

Update

Kom tillbaka från sportlife(body pump) med mamma för en stund sedan och nu har jag suttigt här på kontoret och häckat en stund framför datorn och käkat mat =) Ska nog ta mej en bulle strax :) Hörs sen!

Hello

Ligger just nu på en madrass på mitt golv i mitt rum =) hehe. Sängen är ihop plockad och en ny ska snart skickas efter(om jag bara kan bestämma mig vilken jag vill ha...). Jag började prata om det i lördags tror jag det var att jag ville ha en ny säng och fixa om lite i mitt rum(var inte speciellt längesedan vi gjorde om mitt rum men ni vet hur det är :P Hehe) och nu 2 dagar senare är sängen sold och inom ett par dagar skickas det efter en ny =) Woho! Här är det snabba puckar, det gillas! =) De kommer bli så tjusigt! Nu ska jag se på lite serier och imorgon blir det att hänga med till mammas jobb(äta upp deras andra halva bullelängd, smaskigt! höhö) och sen sportlife med mamma :)

Hörs.. Sov gott :)

Outfit

Tror att jag snart ska åka ner till torget med mamma och titta lite..sen har vi bjudit farmor och farfar på resturang så någon mer uppdatering lär de nog inte bli(inte för att de blir de så ofta annars xD hehe)
Det var blandannat denna tunikan jag köpte nu sist vi var i stan.. Från en affär inne på NK. Tycker den var lite annorlunda med broderierna och de :P Skorna kommer från usa men kommer lägga upp en bättre bild på dem när jag lägger upp shoppingen där ifrån.

Ha en bra dag! Kram

Hawaii

Tänkte sammanfatta våran vecka på Hawaii.. Om första dagen skriver jag allt som hände, tror att surfingen lockar ganska många att läsa om, sen kommer jag sammanfatta det andra.. Det var en underbar vecka och ni som inte har varit där måste åka dit, skriv upp det på listan på saker att göra innan ni dör. hehe :P

Vi kom fram ungefär en och en halv dag sent p.g.a flygfel och lite sånt..men vi var bara väldigt glada för att ha kommit dit överhuvudtaget(de va ju inte säkert eftersom vårat flyg inte kunnat flyga och en massa såna saker). När vi kom fram så hyrde vi bil precis som  vi brukar göra varje usa semester  och de blir bara större och större bilar. Den här gången blev det en  röd hummer, hehe min pappa och även vi andra tyckte att den va så cool så vi var bara tvunga att hyra den och den va riktigt cool att åka i då de var rätt mycket större än alla andra bilar plus att den klassas som riktigt lyxigt(och ja den kostade lite mer än de flesta andra bilarna där men klart värt de för er som ska hyra bil!). Sen åkte vi(de var natt) mot vårat underbara huset  och slängde oss i säng efter en 26-27 timmar lång flygresa med väntetider och allt(som egentligen skulle tagit typ 11 timmar). Vårat hus låg precis vid vattnet, våran trädgård var typ vattnet=) De var jätte fint och as bra läge!
De är mamma som brukar hitta våra hus som vi brukar hyra i usa och hon har lyckats varje gång =)

Nästa dag så gick vi upp pigga och glada och väldigt förväntansfulla för den dagen skulle vi ta surflektion. Surflektionen var verkligen en av höjdpunterna på hela resan, hur kul som helst! Först så övade vi på surfbrädorna på stranden och sen var det dags att hoppa i plurret. Alla klarade av att ställa sig på brädan och faktiskt stå tills vågen typ tog slut och att komma upp var en otrolig känsla. Vi var i vattnet i ca 1,5 timmar och våran surflärare gav oss många tips och tyckte att vi var väldigt duktiga. Vi hade även en privat fotograf som tog bilder av oss som vi köpte sen. Blev jätte fina bilder!  Sen blev det stranden som låg precis vid vårat hus(hade 2 stränder som grannar typ och de tog runt 19 sekunder att gå ena vägen) där de blev lite body surfing som inte våran life guard rekomenderade p.g.a att de fanns stenar och lite sånt så de blev mest bad :)

Under hawaii resan  var vi ochså på Polynesian culture center vilket var riktigt kul att se te.x alla danser från hawaii öarna och deras kulturer och äta lite av deras mat. Vi testade även på lite Hula Hula dans ;) Vi var ochså på Pearl Harbor vilket var så mycket skojigare och coolare än jag trodde. Man fick se en film om händelsen som var otroligt bra och sen fick man åka ut och till Uss Arizona memorial och kolla på delarna och läsa alla de som hade dötts namn. Åker man till hawaii tycker jag man verkligen ska åka dit, mycket bättre än jag trodde!

En dag så var vi även ute och paddlade. Vi hyrde kanoter och gav oss ut. Vi fick iochförsig se en film som skrämde oss något där de visade vilka gränser man absolut inte fick åka över och massa men vi klarade det riktigt bra även fast de var ett ganska hårt träningspass, hehe och mamma och jag(vi paddlade i samma kanot) ville ju såklart stajla lite för dom inne på stranden så när vi skulle "surfa" in på vågen in till stranden(som alla andra gjorde) lite snyggt så kom vi lite snett och slog över..men de var inte så farligt mer än att de på stranden inte alls var speciellt impade :P hehe. Vi åkte såklart även in och shoppade :) Resten av tiden låg vi på stranden, åt god mat, badade, skrattade och hade det så bra man kan ha det. Hawaii vill man defenitivt tillbaka till om man har vart där en gång!  =)

Alla människorna där var otroligt trevliga! Te.x så packade de och bärde ut kassarna till bilden när man hade handlat och såna saker, jätte mysiga:)

Väntan på att alla våra flyg skulle gå var ganska krävande(pga av de som hade hänt dagen innan) så då kunde man behöva en liten kram från min underbara fader :) <3

och från min underbara moder :) <3

Hawaii från luften

Äntligen framme på Hawaii =)

Bilder på huset och dess läge och bilen =)

Våran röda hummer ;P

Där pilen är är vårat hus, precis vid vattnet och stranden :)

Koret tagit från våran tomt på kvällen.

Jag ligger ute och solar på tomten :)

Läget :)

Våran bil och huset =)

Porten in till vårat hus :)

Såg även vattnet från framsidan :)

Varje morgon började med frukost på altanen =)

Surf bilder =)

Brosan med bodyboarden :)

Jag och bodyboarden :P

Nu kommer lite av de bilderna våran fotograf tog:

Jag och Herman :)

Visar hur vi ska stå..

Ska se här om jag kommer ihåg va han sa:
Paddel,Paddel(när man ser en våg så man kommer upp på den) look down(skulle kolla ner i brädan),toes(sätta tårna mot brädan),hand(händerna på sidan) and jump(hoppa upp i rätt position). Så beskrev han ungefär hur vi skulle göra när vi fått en våg och skulle ställa oss upp :) Våran lärare var grym och gav en mycket bra tips :)

I vår familj var det pappa,jag och brorsan som surfade ,mamma filmade och tog lite kort :)

Jag =)

Pappa =)

Brorsan :)

Snygg pose jag har..

vår surflärare släppte iväg mig och brorsan samtidigt på vårat sista åk, han ser dock lite stabilare ut än jag ;P höhö

Susanna,Herman och Jag =) att bara paddla var ganska jobbigt det med :P

Under oss tog fotografen kort på sköldpaddorna :)

Nu blir det lite bilder från polynesian culture center och Pearl Harbor :)

Outfiten för polynesian culture center :P

inne på Polynesian center :)

Fick se massa flottar där de dansade olika hawaiianska danser :P

Sen testade vi på lite hula hula dans själva :P

Mamma och jag rockade loss :)

På kvällen såg vi på show :)

Niklas, morfar och Jag på Pearl Harbor :)

Jag tittar på nåt, tror de va ett vapen..

Vrakdelar..ändå fast de var väldigt många år sedan så läckte de fortfarande ut olja från fartyget..

Kanot paddling :)

Hade paddlat från stranden ut till en liten ö :)

Här satt vi och åt :)

En försenad midsommar firade vi =)

Jag på vår tomt innan middagen :)

Manfred,Herman,Jag och brorsan :)

Herman och Niklas hade fixat den coolaste midsommarstången, höhö vi tog aldrig bort den så de som kommer efter oss måste tro att vi offrat något eller nåt ;)

Lite andra bilder :)

Solnedgången

Bad på stranden :) Runt  25 grader in the water ;)

En av stränderna :)

Steki steki(jag höll på att börja skratta ochså :P)

En strand låg på ena sidan av huset och den andra på den andra sidan. Den ena stranden hette typ sköldpaddestranden just för att varje dag kom de upp sköldpaddor för att lägga sig och steka lite och smälta maten :)

En strand som låg lite längre bort än de andra, men oj va den var fin =)

Jag i matbutiken testar ett riktigt tjusigt halsband som passar min T-shirt ;)

Jag in the back of the car :P

Måste säga att växterna och träden på hawaii är så mycket snyggare och roligare än de svenska :P

Inredningen på resturangerna på hawaii är lite olik från de svenska ;P

Cola =) Den bästa drickan i universum ;P

Och pappa jag vet att du läser ibland så jag lägger upp en extra bild på bilen till dig =)

Oj vad tiden har gått,  har visst hållt på med detta i några timmar nu så nu får de vara nock :P Känns som jag har lagt upp en massa bilder men när jag kollar igenom allihopa så har jag bara tagit några få.. hehe nu ska jag göra mig iordning och hoppa i säng! Hörs :) Ska försöka att skriva om Californien någon dag ganska snart ochså! :)

Go kväll :)

Kom hem för typ 1,5 timme sedan från att ha haft en heldag med bästisarna =)  När jag fyllde år så bestämde jag mig för att vi skulle ha en dag som jag hade fixat ihop lite så först blev de lite shopping och sen bjöd jag dom på middag på resturangen Chez amis :) Söta som de var så hade de fixat en dag för mig när jag fyllde år förra veckan med shopping och bio inne i stan ochså men de visste ju inte jag så jag hann bjuda med dom på detta ochså :) Mycket trevlig dag måste jag säga! När vi stötte på mamma,hon visade oss vägen till resturangen, visade de sig att på de få minutrarna hon hade vart i stan hade även hon hunnit shoppa, hehe sådan mor sådan dotter ;) För mig blev det en tunika liknande sak från NK, en tunika från Chelsea och en bolero liknande kofta från Zara. Very nice!

och oj vad det är mysigt att umgås med mina små puttluttiga små vänner en hel dag, usch för att inte gå i samma klass längre! höhö. Imorgon blir det lite poolparty hos Frida, hoppas på att vädret är något bättre än idag då det har varit skyfall.. Hörs snart igen :)

New York

Okej so here we go.. Tänkte ta mig i kragen och skriva om New york till att börja med nu..ska försöka att inte skriva jätte mycket utan mest köra på bilder..så enjoy :)

Vi åkte hemifrån vid fem, flyget gick vid sju om jag minns rätt. Vi flög Sverige, köpenhamn, new york vilket tog ett antal timmar så då underhöll jag mig med att läsa(köpte nya tidningar på typ varje flygplats) och kolla på film..Såg bl.a His just not that into you(med Jennifer Aniston) och Hotel for dogs(med Emma roberts). När vi väl landade i New york så ringde vi våran mini buss, jajemänsan vi hade en egen buss :) Haha. Den tog oss direkt till hotellet. Medans vi körde dit så skymtade vi New Yorks skyline..hur coolt var inte det?!! ;)

När vi väl kom fram till hotelet tog vi oss caffe(i mitt fall något te) och gav oss ut på upptäcksfärd. Först ut va Century21 och sen blev det middag på en jätte fin resturang vid havet. Vi var ochså på en guidad mattur runt i New york vilket var väldigt kul, inte minst våran guide Kurt som lärde sig alla våra namn förutom mormors(Birgitta) till henne sa han bl.a Börgit och tillslut bestämde han sig för att kalla henne Birde XD Haha. Vi fick bl.a smaka på den världsberömda pizzan från Joe's, glass från en gullig glass butik, bröd, världens största chocklad chip cookie(typ!) och massa ostar :) Mums! Han visade oss en massa bra resturanger och gav oss ochså en liten guidad tur i kvarteren inne i NYC bland annat Vänner huset såklart =)  Efter det blev det lite shopping till och mamma och jag var inne och hälsade på hos Prada ,sen lite senare på kvällen tog vi en båttur så vi skulle få se New York från vattnet vilket var väldigt coolt, vi kom även nära frihetsgudinnan. Sen blev det ytterliggare ett resturangbesök :)

Vi hade fint alla dagar utan en, då öppnade sig bokstavligen himlen och det blev typ storm.. Paraplyen vände sig ut och in och de var vatten överallt, hehe men de gjorde ingenting de är bara lite kul att uppleva staden på lite olika sätt ;) hehe men då åkte vi iallafall in till Madison Square, Macys, den berömda(och väldigt fina!) tågstationen och jag och mamma sprang in på Forever21 där jag shoppade loss. Blev lite sur på att man bara fick ha med sig typ 7 plagg in i provrummen..hehe där stod jag liksom med 1000 plagg och så får jag inte änns ta med mig hälften in. Sen blev det Lunch på en riktig amerikansk Dinner med värsta stora hamburgaren. Där åt vi lunch med Ronnie, mamma bodde hos henne när hon var Au-pair(vi träffade henne även när vi var i Florida) så de va ochså lite kul :) Lite senare gick vi till Oyster bar som ligger i den fina tågstationen med stora valv och mötte upp Ronnies son som mamma tog hand om(hon tog även hand om hans bror men han jobbar väldigt mycket så han hann inte dit).

Besök på Chrysler buildning och times squre blev det självklar ochså =) I looove Times squre! De va såå coolt och mamma och pappa visade oss var de hade förlovat sig för ett antal år sedan. Mitt på times squre uppe i en byggnad i en roterande resturang eller något sådant var det. As coolt! =) Sen gick vi runt i NYC och tittade på en massa andra saker.  Vi var uppe i Empire state ochså..hade förbokat biljetterna och allting och de va ingen kö så kom upp väldigt snabbt =) Och sen blev det picknik och  cykling i Central Park. Hur coolt som helst! Sen blev det ytterliggare lite mera shopping och sen middag med mammas komisar från New york :)

Nu har jag sammanfattat de dagarna vi var där så jag har inte skrivit enskilt om var och en..bara så att de ska bli lite mindre och läsa(även fast de blev en del nu med)

Varm choklad på flygplatsen :)

Jag och Brorsan har våra Tv:s i högsta hugg..

Filten och kudden är mina bästa vänner på flyget :P hehe

New york från våran buss :)

Jag med en kopp te i handen och ut på upptäcksfärd..

Vi bodde precis här vid bron och vid hamnen :)

Little Italy hälsade vi på..

och Prada..

Sen blev det mat tur och här är våran guide Kurt =)

Lite av det vi åt på matturen..As gott!

Mamma och pappa när vi hade stannat till på en resturang :)

Jag vid vänner huset =)

Jag med massa byggnader i bakgrunden innan båt turen :)

Båturen..det kan jag verkligen rekomendera att göra om man vill se NY från vattnet =)

Jag på den fina tågstationen..

Jag och brorsan i ett regnigt NYC :)

Älska amerikansk maat =)

Jag,mamma och niklas. Pappa tog kortet..

Times square =) =)

Empire state building..byggarbetarna var precis utanför och jobbade..undrar egentligen hur mycket de fick gjort när de stod och vinkade åt alla turister som ville ta kort på dom rätt ofta ;P

Mamma och jag <3

Mamma och pappa <3 <3

Jag wanna be frihetsgudinnan :P

Vi "barn" picknikar i Central Park :)

Cykling i central Park =) As kul och jag hade helt klart den coolaste cyklen! ;)

Underbart fint!

Jag med the boat house bakom mig som man bl.a kan se i fimen 27 dresses :)

Dessa bussar såg man typ hela tiden, dock aldrig med några skolbarn i såg de ut som :P

Jag har något ticks så jag måste ta kort på min säng på varje hotell typ ;P Haha

Nu fick ni några av allla 10000 bilder ;P hehe hoppas ni blev lite klokare av min NYC guide..Kraam!

update

Tänkte bara säga att det blir Harry Potter bio besök istället för paddling idag, vädret är ju inte speciellt kul så mysigare att sitta inne och käka popcorn och titta på en av favoritfilmerna(har iof inte sett denna nya men herregud ingen Harry Potter film kan ju vara dåligt :P) Så de ska bli mysigt sen blire middag hemma hos oss =) Hörs senare!

Nu är jag förresten snart klar med twilight boken..räknar med att läsa ut den imorgon =) Så braa!!

Twilight

Gah jag är så beroende just nu av den första Twilight boken som jag fick av Frida på min födelsedag..Shit asså har läst typ halva boken idag och kan inte sluta. Haha mest besatt är man ju av sötnosen Edward(Robert Pattinson), så snygg! Intressant va? Men jag tror nog att ni andra där ute som ochså läser Twilight känner lite likadant. Right?

Annars så har dagen gått åt till att fika med en kompis på ett cafè för att sen åka vidare ner till torget =) Där jag hittade en söt blus :) Sen åka jag hem och solade lite..Imorgon blir det våran årliga paddling :) Kram

Härlig vecka :)

Halloj

Kom precis upp från duschen, har varit ute och sprungit med mamma en bit. Jag vek av efter halva vägen dock för att stanna till hos Frida som kom hem idag =) yeeeey har saknat henne massor! =) Så pratade lite med henne(de händer mycket under en månad så man har en del att prata om, men hann inte prata så mycket så får prata imorgon då alla tre är där) och gav henne lite försenade presenter från landet på andra sidan atlanten(höhö) plus ett brev om en speciell dag :). Imorgon blir det en bästis dag då jag,Frida och Linda ska vara med varandra hela dagen =) Lääängtat som tusaan!

Annars så har dagen gått till åt att ta ner tavlor(jag har dock inte orkat hänga upp någon ny,hehe), solat(yes det har varit liiite sol), sprungit, shoppat lite över nätet(och ja någon dag ska jag lägga upp allt det jag shoppat i usa, hehe) och lite annat mysi pysi. Nu blir det till att kolla lite serier och bloggar :)

Den här gulliga klänningen kommer snart hem till mig =)

Mysdag

Ska ut och äta korv med bröd nu och höra regnet smattra mot altantaket, Mysiigt =) På med I love NY hoodisen och favorittofflornana så att jag håller mig varm nu när regnet öser ner. Men måste erkänna att jag tycker att det är rätt mysigt idag :)

Ikväll blir det nog friidrott på tv:n med mammsen och pappsen :) Kram

Golf på G

Tjoho

tänkte bara uppdatera och säga att jag lever ,hehe fast jag  har ingen lust att blogga just nu. Dagen har varit bra iallafall :) Var på ett cafè typ hela dagen med några kompisar. Imorgon ska jag ut och golfa med morfar. Min brorsa och min morfar golfar mycket och vill gärna få ut mig på golfplanen ochså så jag ska ge det e chans nu tänkte jag. Så nu ar brorsan precis fixat klubbor och min golf outfit för imorgon =) Hehe thank you broo ;)

Ciao

Jag och brorsan i NYC <3

surfproffset bloggar, höhö

well i'm home again. Har varit hemma i några dagar nu..känns väl inte överdrivet roligt direkt men har ju fortfarande lite resor kvar :) Plus att vi kan tänka tillbaka på den här underbara resan! Allting var verkligen underbart! Älskar människorna i usa alla är trevliga och säger sweetheart, darling, honey så fort man vill beställa på en resturang, de som jobbar i butikerna kommer fram till en direkt och berättar va de heter och säger att de bara är att fråga efter dem så fort man behöver hjälp, glada leenden och meningar som Hi, How are you? får man höra typ vart man än går av främmande människor, kan hålla på hur länge som helst ;P Hehe Hur underbart är inte det! Inga sverige fasoner där inte! höhö. Åh vad jag älskar usa! :) Tänkte sammanfatta new york i ett inlägg, hawaii i ett annat och tillsist californien i ett. Då ska ni få höra om shoppingen, hotellen,huset, surfingen, bad, solning, baseball och en masssa annat =) Det enda som kunde gått bättre var väl flygresorna. Det gick tillochmed så långt att vi höll på att missa hela hawaii resan. I cried my eyes out(som jag hörde en amerikan säga och de kan jag hålla med om den morgonen) men mer om det i ett annat inlägg. Det löste sig ju iallfall och bland alla de semestrarna vi varit på(och det är en del kan jag säga) så ligger den här verkligen uppe bland toppen!! Vet att jag skrivit det några gånger nu men det var verkligen en helt underbar resa <3

Annars idag så har jag varit på torget med mammsen och pappsen och kollat present till min morfar som ska ha kalas imorgon. Själv fyller jag år om 8 dagar så  ska ha släktkalas på lördag :) Sweeet 16, yeey =) Sen var jag och mamma ute och sprang ochså, riktigt härligt faktiskt! Ska försöka springa runt 2(minst) till 3 dagar i veckan nu i sommar. Känner verkligen hur mycket bättre jag mår när jag tränar regelbundet. :) Känner inte alls för att sova så nu ska jag ta och läsa lite bloggar, just nu läser jag personers bloggar som går på ett high school year i usa, bor i usa eller är au-pairer i usa ;) haha är jag besatt eller vad? ;P Vi hörs!

Bild från i lördags när jag och Linda satt i hamnen och åt glass i värmen. Bilder från new york,hawaii, californien får ni vänte med tills jag fixar ihop lite andra roliga inlägg :)