New York

Okej so here we go.. Tänkte ta mig i kragen och skriva om New york till att börja med nu..ska försöka att inte skriva jätte mycket utan mest köra på bilder..så enjoy :)

Vi åkte hemifrån vid fem, flyget gick vid sju om jag minns rätt. Vi flög Sverige, köpenhamn, new york vilket tog ett antal timmar så då underhöll jag mig med att läsa(köpte nya tidningar på typ varje flygplats) och kolla på film..Såg bl.a His just not that into you(med Jennifer Aniston) och Hotel for dogs(med Emma roberts). När vi väl landade i New york så ringde vi våran mini buss, jajemänsan vi hade en egen buss :) Haha. Den tog oss direkt till hotellet. Medans vi körde dit så skymtade vi New Yorks skyline..hur coolt var inte det?!! ;)

När vi väl kom fram till hotelet tog vi oss caffe(i mitt fall något te) och gav oss ut på upptäcksfärd. Först ut va Century21 och sen blev det middag på en jätte fin resturang vid havet. Vi var ochså på en guidad mattur runt i New york vilket var väldigt kul, inte minst våran guide Kurt som lärde sig alla våra namn förutom mormors(Birgitta) till henne sa han bl.a Börgit och tillslut bestämde han sig för att kalla henne Birde XD Haha. Vi fick bl.a smaka på den världsberömda pizzan från Joe's, glass från en gullig glass butik, bröd, världens största chocklad chip cookie(typ!) och massa ostar :) Mums! Han visade oss en massa bra resturanger och gav oss ochså en liten guidad tur i kvarteren inne i NYC bland annat Vänner huset såklart =)  Efter det blev det lite shopping till och mamma och jag var inne och hälsade på hos Prada ,sen lite senare på kvällen tog vi en båttur så vi skulle få se New York från vattnet vilket var väldigt coolt, vi kom även nära frihetsgudinnan. Sen blev det ytterliggare ett resturangbesök :)

Vi hade fint alla dagar utan en, då öppnade sig bokstavligen himlen och det blev typ storm.. Paraplyen vände sig ut och in och de var vatten överallt, hehe men de gjorde ingenting de är bara lite kul att uppleva staden på lite olika sätt ;) hehe men då åkte vi iallafall in till Madison Square, Macys, den berömda(och väldigt fina!) tågstationen och jag och mamma sprang in på Forever21 där jag shoppade loss. Blev lite sur på att man bara fick ha med sig typ 7 plagg in i provrummen..hehe där stod jag liksom med 1000 plagg och så får jag inte änns ta med mig hälften in. Sen blev det Lunch på en riktig amerikansk Dinner med värsta stora hamburgaren. Där åt vi lunch med Ronnie, mamma bodde hos henne när hon var Au-pair(vi träffade henne även när vi var i Florida) så de va ochså lite kul :) Lite senare gick vi till Oyster bar som ligger i den fina tågstationen med stora valv och mötte upp Ronnies son som mamma tog hand om(hon tog även hand om hans bror men han jobbar väldigt mycket så han hann inte dit).

Besök på Chrysler buildning och times squre blev det självklar ochså =) I looove Times squre! De va såå coolt och mamma och pappa visade oss var de hade förlovat sig för ett antal år sedan. Mitt på times squre uppe i en byggnad i en roterande resturang eller något sådant var det. As coolt! =) Sen gick vi runt i NYC och tittade på en massa andra saker.  Vi var uppe i Empire state ochså..hade förbokat biljetterna och allting och de va ingen kö så kom upp väldigt snabbt =) Och sen blev det picknik och  cykling i Central Park. Hur coolt som helst! Sen blev det ytterliggare lite mera shopping och sen middag med mammas komisar från New york :)

Nu har jag sammanfattat de dagarna vi var där så jag har inte skrivit enskilt om var och en..bara så att de ska bli lite mindre och läsa(även fast de blev en del nu med)

Varm choklad på flygplatsen :)


Jag och Brorsan har våra Tv:s i högsta hugg..

Filten och kudden är mina bästa vänner på flyget :P hehe


New york från våran buss :)


Jag med en kopp te i handen och ut på upptäcksfärd..

Vi bodde precis här vid bron och vid hamnen :)


Little Italy hälsade vi på..


och Prada..


Sen blev det mat tur och här är våran guide Kurt =)


Lite av det vi åt på matturen..As gott!

Mamma och pappa när vi hade stannat till på en resturang :)


Jag vid vänner huset =)


Jag med massa byggnader i bakgrunden innan båt turen :)

Båturen..det kan jag verkligen rekomendera att göra om man vill se NY från vattnet =)

Jag på den fina tågstationen..

Jag och brorsan i ett regnigt NYC :)




Älska amerikansk maat =)


Jag,mamma och niklas. Pappa tog kortet..



Times square =) =)




Empire state building..byggarbetarna var precis utanför och jobbade..undrar egentligen hur mycket de fick gjort när de stod och vinkade åt alla turister som ville ta kort på dom rätt ofta ;P

Mamma och jag <3


Mamma och pappa <3 <3

Jag wanna be frihetsgudinnan :P

Vi "barn" picknikar i Central Park :)


Cykling i central Park =) As kul och jag hade helt klart den coolaste cyklen! ;)


Underbart fint!


Jag med the boat house bakom mig som man bl.a kan se i fimen 27 dresses :)




Dessa bussar såg man typ hela tiden, dock aldrig med några skolbarn i såg de ut som :P


Jag har något ticks så jag måste ta kort på min säng på varje hotell typ ;P Haha

Nu fick ni några av allla 10000 bilder ;P hehe hoppas ni blev lite klokare av min NYC guide..Kraam!



Kommentarer
Postat av: Mathilda

tror det eller ej, men man känner igen visa platser och hus :) Visst var väl Little Italy mysigt? Mitt favoritkvarter! :) Och, om jag inte minns fel så fick jag ta med mig fler än sju plagg på forever21, kanske är olika i olika affärer?! :p Underbar affär i vilket fall! ;)

2009-07-20 @ 17:53:47
URL: http://mathildas.blogg.se/
Postat av: Anonym

är ni rika?

2009-07-23 @ 14:37:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0