Californien

Nu tänkte jag skriva om den sista delen av usa resan nämligen californien :)

Vi kom fram rätt sent så vi tog in på hotellet mariott som låg precis vid flygplatsen nästan och tog lite nattamat bestående av en stor hamburgare med pommes och coca cola(såklart)för mig :) Nästa morgon åkte några in för att hyra bil och kom sedan och hämtade oss och vi började köra mot San Diego där vi skulle bo. När vi åkte mot det så svängde vi av för att hälsa på vårat hus som vi hyrde i californien förra gången vi var där. De ligger i San Clemente och stranden ligger bara någon gata bort, gillade verkligen det huset och skulle absolut kunna tänka mig att bo i det igen! När vi kollat klart på det och åkt och kollat "våran" gamla strand som vi låg och pressade,badade och surfade på förra gången så gick vi till ett gulligt cafè och åt frukost :) Pannkakor blev det för mig. Det blev ochså lite shopping innan vi åkte vidare :)

Sen kom vi fram till hotel Del Coronado. Där bl.a Marilyn Monroe har spelat in en film ooch där te.x Brad Pitt och Madonna har bott. Det var jätte fint och lyxigt. Det fanns affärer, en enorm matsal, spa, privat strand för hotellets gäster, gym, pooler m.m. Så där låg vi och stekte på dagarna..Otroligt fint och för att inte tala om den lilla staden!  Fina resturanger, söta shopping gator plus att  allt är så snyggt och rent där. Förrutm att steka på stranden, äta god mat och shoppa så tog vi en Old Town Trolley runt om i San Diego där man kunde gå av och på där man ville(om man hade biljett) så då fick man se jätte mycket av staden. Vi hoppade bl.a av vid ett shoppingcenter så de blev allt en del shopping i CA ochså :)

En kväll gick vi även på Baseball. De var riktigt coolt! Vi hade all you can eat seats så vi fick ta hur mycket natchos, popcorn, glassar, korv med bröd, dricka m.m vi ville under matchen..Riktigt amerikanskt!(jag blev förrseten lite kompis med en av dom som fixade maten åt oss, haha jag lärde han lite fakta  om sverige) Jag och pappa gick runt och letade efter ett sånt där stort skumgummi finger som de brukar ha i filmer på såna här matcher men alla var slutsålda så det var lite synd. Men om ni åker till usa någongång se till att gå på baseball vart än ni åker, de är riktigt coolt ) Sen låg vi mest på stranden och tog de lungt =) Nu kommer de lite bilder..Californien är nog det stället jag kan åka till om och om igen, I love it!


LAX flyplats där alla kändisar åker från/till, jag har dock aldrig sett en kändis inne på flygpplatsen :P
Sängen på Mariott(de är nåt med sängar, jag måste ta kort på dom xD)

Jag vid vårat förra hus vi hyrde när vi var där. :)


Stranden =)

Jag vid "våran"(känns lite konstigt att säga våran men ni fattar :P) förra strand =)

Bilen som vi hyrde här(även morfar kom i bild, vet inte riktigt va han gör i våran bil deras bil står bakom våran)

Amerikansk frukost


Bror och jag var glada att vara tillbaka i San Clemente :)

San Diego




Hotelet :)

Matsalen, de hade stora kroner i taket.

Dörrarna in till vårat rum

Från dörrarna så var det bara en liten bro över till stranden.


Palmer :)

Söta små shopping och resturang gator :)

retsturang besök..var en kille där som spelade piano och sjöng på kvällen vilket jag tyckte var lite roligt(stället för att typ ha en på en cdskiva)

Sen var jag och brorsan lite trötta på kvällen men pappa ville ändå ha ett kort på oss och då kan det se ut såhär :P

Vi väntar på trolleyn som ska ta oss runt staden

Som kom efter en stund :)

Hoppade bl.a av vid ett köpcentrum och handlade och tog oss en fika :)

Baseball  :)

Arenan


Maten..Min personliga favorit var popcornen och coca colan såklart :) Smakade faktiskt inte äns på korven men jag är inte så förtjust i det.. :P


De ser ut som att vi är väldigt inne i spelet men för att vara ärlig så förstod vi inte speciellt mycket..Vi skrek när de andra skrek typ men kul vare =)

Sen blev det mer sol och bad :)





Stek vid poolen

Stek på stranden

Mat på en resturang..

och sen en strandpromenad hem..

Påväg hem..

Så de va de hele.. :) Nu har jag bara shoppingen kvar från hela resan att visa. Haha ;P men de kommer någon annan dag.

Annars idag så har jag varit och golfat med broder och morfar :) Sen har jag fixat i mitt rum och lite annat smått och gott. Nu är jag så hungrig efter jag la upp baseball maten(höhö) så nu måste jag gå och käka. Hörs :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0