bubblande humör..

En sak som jag har tänkt på mycket är när vi gick ut snabbt igår för att följa tjejen i familjen till sin kille så gick vi förbi stora gäng med ungdomar, flera i min ålder men även såna som var säkert 13 årsåldern och runt där som står med en öl i handen och en cigarett i munnen..alla gjorde såklart inte det men de var en hel del. Jag menar va har man för liv då?

Jag som är 15 år skulle aldrig(och då menar jag aldrig) kunna stå och fira in det nya året med alkohol och cigaretter, jag skulle absolut inte göra det annars heller. Har aldrig gjort och kommer aldrig och göra!! Jag har aldrig tyckt det är kul att gå på fester eller umgås ute med en stor grupp människor på kvällarna, jag är verkligen en typisk filmkvällstjej som gärna sitter med min familj eller några kompisar och tittar på film och myser med popcorn i famnen. Kalla mig gärna tråkig men det är sådan jag är och jag är hur stolt som helst att jag aldrig har druckigt en droppe alkohol eller tagit ett enda bloss på en cigarrett. Enligt mig så är en lyckad kväll en kväll som man kommer ihåg med familj och vänner.. Jag vet inte hur ni som dricker eller whatever tänker om detta men jag är inte speciellt intresserad heller för även fast jag inte har testat på att dricka eller röka så vet jag att vi som inte dricker har så många fler fina minnen än dom som gör det. Altså visst att man tar ett glas vin när man har åldern inne lite då och då men att hålla på som dom ungdomarna som jag såg igår är bara idiotiskt.

Åå va härligt nu har jag fått ut lite irritation som bubblat inom mig.. hehe. Men jag hoppas iallafall att ni hade en mysig kväll igår, det hade jag =). Jag och min familj har alltid firat med en annan familj(dom vi brukar resa med) vilket är väldigt mysigt. Vi åt gott, sjöng sing star(ABBA) Haha och en massa annat kul :)

Nu ska hmm bara ta det lite lungt tror jag, ska titta på "Hur man blir av med en kille på 10 dagar" som går på tv4 sedan.. Jag(och typ varje tjej?) har typ sett den 10000 gånger men den är fortfarande bra ;) Haha

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag håller med dig lite om att fira in det nya året med alkohol och cigaretter, liksom fin början på året :P Så jag försökte vara så lagom nykter under 12 slaget men ja, det är inte lätt att vara tonåring :P

2009-01-01 @ 17:37:58
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med dig rosa älg :)) vi har riktiga minnen UTAN alkohol och cigaretter :) mysigt du verkat ha det! :)

2009-01-01 @ 17:43:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0