London i bilder..

Heej på er =)

Kom precis hem från min första dag i skolan, eller egentligen var vi inte i skolan utan på stranden med klassen..och som vanligt när vi är på stranden med klassen så är de kallt och blåsigt.. Man hade gärna haft några veckors sommarlov till men men de var kul att träffa alla igen iallafall :P

Kom ju hem från London igår kväll ochså.. Dom få dagarna vi var där var hur bra som helst.London är extremt coolt. Alla saker som de röda bussarna och telefonkioskarna,lyxiga affärer typ överallt och alla olika sevärdigheter som Big Ben, Tower Bridge, Westminster Abbey och Buckingham Palace var  exact lika coolt i verkligheten som när man har sett dom i filmer eller på kort. Min speciella favorit(förrutom shoppingen) var de rösa bussarna och telefonkioskarna som bara är så typiskt London =)

 Pappa när vi hade kommit in till London

 En av de saker som förknippas med London mest(enligt mej) de röda bussarna ;)
En Lodon taxi..Märker ni att de kör på andra sidan av vägen? ;)

När vi var påväg till Tower Bridge fick vi lite hjälp på vägen av denna skylt;) (klicka på den för större bild)

   
Min pappa och Tower bridge ;)

    Och världens(tror jag) mest berömda klocka.

 En del av Westminster Abbey ;)

  
De röda telefonkioskarna =) På den andra bilden står jag inne i en medan brorsan tar kort och jag lovar de luktade inte gott där inne. Tror allvarligt att brittarna änvänder dom som typ bajjamajjor..(fick  med någon ful vit buss..har vant mej vid att alla bussar typ var röda i London så den passade inte precis in, men de va säkert nån turistbuss..)

   Buckingham palace,för er som inte vet så är de där drottningen bor :P Och fick kort på en av alla vakter ochså.Alla var klädda som den på bilden..Stackars dom sen när de är i mitten av sommaren och de är varmt..

   Hotelet.. =)

  På resturang..Brorsan körde på *jag är cool*  minen ;) hehe

 Tittade på Musikalen Hairspray. Musikalen var lika mysig som filmen =)
 Andra Dagen:

   Besök på Harrods var ju såklart ett måste. Dörrvakter som öppnade dörrarna åt en, bara exlusiva affärer och hur många våningar som helst med shoppning.Kan det bli bättre?!!!! =)  Efter Harrods så åkte vi vidare till Oxford street och tittade i ännu lite mer affärer(tog tyvärr inte bilder där)

Bilder på de jag handlade lägger jag in senare. Nu ska jag ta något att äta =) Puss!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Fusk att få gå på Harrods :p Har två påsar därifrån ;)

2008-08-21 @ 17:35:42
URL: http://mathildasmode.webblogg.se/
Postat av: robin

soft i london? har alltid viljat åka till england men de har burit av till usa eller något annat land :P nytt herrmode på min blogg om du vill kika.

2008-08-21 @ 18:22:49
URL: http://robinharnesk.blogg.se/
Postat av: Linda

WOOOOW vad häftigt allt var ;) ses sen ;)

2008-08-22 @ 14:33:40
URL: http://bloggenomlinda.webblogg.se/
Postat av: baby loonia

din brorsa liknar brady, days of our lives ju

2008-08-29 @ 23:03:31
URL: http://babyloonia.blogg.se/
Postat av: manda

älska harrods (: <3

2008-09-06 @ 12:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0